Denne side henvender sig specielt til ejendomsmæglere og/eller advokater
i forbindelse med hushandler - opdateret den 13 JAN
2017
FAQ:
? Er der gæld eller anden restance til foreningen, i ejendommen
! Spørgsmålet bedes rettet til den siddende kasserer. Se under 'Bestyrelse'
eller send en mail til bestyrelsen@bakkebjerg.dk
? Er der privat vejlaug/privat vej
! Alle vore veje har status af privat fællesvej og administreres af den til enhver tid siddende
bestyrelse, jvf. §1.7 i vore vedtægter. Alle omkostninger til vedligeholdelse mv. afholdes
solidarisk af foreningen (medlemmerne)
? Er der antenneforening i området
! Nej. Dog kan vi oplyse, at har Nesa (nu Dong Energy) i forbindelse med nedgravningen af
stærkstrømsforsyningen, forberedt hele vores område til fibernet, med allehånde muligheder for
TV, lynhurtigt Internet, telefoni mv
? Er der andre udgifter end kontingentet til grundejerforeningen; snerydning, affaldsordning
! Nej. Dog får vi ryddet sne efter behov i vort område (tilkald), men dette er indeholdt i kontingentet
Hvad angår affaldsordning henvises til Gribskov Kommune
? Hvordan ligger regnskabsåret
! Som kalenderåret; dvs. fra den 1/1 til den 31/12
? Hvor stort er kontingentet
! Kr. 1200 pr. år
- fra og med 2017
? Skal der betales indskud/depositum ved overtagelse af en ejendom eller ved etablering af nye udstykninger
! Nej
? Hvornår skal kontingentet betales
! Jf. vedtægterne §4.2 senest den 31/3 for det pågældende regnskabsår. Overholdes fristen ikke fremsendes
ny opkrævning med rykkergebyr på kr. 100, med sidste rettidige indbetaling den 30/4 for samme år
Indbetales denne opkrævning heller ikke, sendes sagen - uden yderligere varsel - til foreningens
advokat for inkasso
? Er der i grundejerforeningen påtænkt udgiftskrævende projekter
! Nej. Vi kan dog oplyse at vi løbende vil lægge nyt slidlag på vore
veje, men først når pengene er i kassen
? Er der medlemspligt i grundejerforeningen
! Ja - i henhold til vedtægternes §1.2 - se under 'Vedtægter'